Til tross for at satiren mister piffen, er «Sudden death» en absurd forestilling med god fres.
Kilden Teaters «Woyzeck» er pen og stram, men mangler desperasjon.
Kledelig mørkt og murrende i en forestilling der Jon Fosse ligner for mye på seg selv.
En handelsreisendes død er en av verdens beste teatertekster. Versjonen på Den Nationale Scene er veldig god, men aldri virkelig spektakulær.
Rogaland Teaters «Catch 22» er tro mot prosjektets kjerne, men kunne ha bitt hardere fra seg.
Eit intenst drama som syner at bak krigens helvete, er det heilt vanlege menneske det dreier seg om.
Ein komedie der forma kom i vegen for innhaldet, og der det er vanskeleg å fatte kva regissøren vil seie oss.
«Baqorban» tar for seg hva det betyr å ofre seg for noe man tror på – og for noen man elsker.
Med dyrehaler og hårlokker trekker Sorour Darabi oss inn i sin hypnotiske spiral.
Glem «Skam». Nå er det «Døden på Oslo S» som gjelder!
I ei kraftprestasjon av ei framsyning får vi eit eineståande innblikk i Olav Duuns frodige skildringar av menneska.
«Mor Courage» av Bertolt Brecht uten å stryke en eneste replikk? De fire timene på Grusomhetens Teater viser at det ikke var noen god idé.
«Hør’a dagbok» er en usedvanlig varm og sjarmerende familieforestilling.
Skal du ta med barna på én teaterforestilling i år, la det bli «Ronja Røvardotter» på Det Norske Teatret.
Ei varm, mangefasettert og opplevingsrik framsyning om eit vanskeleg tema.
Pastaen fyker, og prompene tuter: «Et stykke plastikk» gaper over for mye.
Eit forteljarteater der det er for lite att til fantasi og innleving.
Med «My twisted world» viser De Utvalgte hvor avgjørende tilknytning er for mennesker.
Styrken i «Ei kvinnes kampar og forvandlingar» ligger i avstanden mellom mor og sønn
Teatralt overskudd preger «Jeppe», men ufølsomme og umotiverte grep får latteren til å sette seg i halsen.
Ei framsyning der mange av regivala kom i vegen for handling og tematikk.
Ofte får ein best illustrert det ein vil ved å seie det motsette.
Surrealistisk og kaotisk om det gode menneskets møte med samfunnets karrierejag og moralske forfall.
Godt spel greier ikkje å dekke over ein svak og lite poengtert tekst.