Det er for mørkt til egentlig å se noe i Håkon Sandmo Karlsens fotografier fra nattlige vandringer. Helt perfekt, med andre ord.
Eli Mai Huang Nesse har laget en poetisk og litt konvensjonell film om lotto og tunneler.
På betakende og tankevekkende vis belyser Alia Farid oljeutvinningens paradokser.
Samtaler mellom en som husker og dem som nekter å gjøre det.
I Kunstsilo har Edmund de Waal lagt opp til en storslått duell han selv går tapende ut av.
Nok en gang lyser Pipilotti Rist opp Ekeberg. Hva hun vil formidle, forblir uvisst.
I snart 20 år har Prosjektskolen vært et pusterom for lovende kunstnere og skoletrøtt ungdom. Og en kasteball i systemet.
En fire timer lang zoom-samtale fra koronaåret vekker entusiasme.
I Astrup Fearnley Museets severdige gruppeutstilling om elver renner vannet behersket heller enn å fosse frem.
Emilie Louise Gossiaux skildrer forholdet til sin førerhund.
Det meste er galt i Vanessa Bairds 600 verk store utstilling på Munchmuseet. Det er det som gjør den så uovertruffen.
Det viktigste kunsttilskuddet til Bodø2024 sliter med å rekke festen.
Lars Holdhus forsøker å påvise en sammenheng mellom maskulinitet og høyt drivstofforbruk.
Nikolai Torgersen holder stø kurs gjennom medielarmen. I sin utstilling på Fineart genererer han en indre stoisk ro.
Årets Liaf tar utgangspunkt i nordnorsk kommunikasjonshistorie, men festivalens tallrike levende bilder sliter med å slå tilstrekkelig med gnister.
Flere kunstnere ber Møller Eiendom revurdere samarbeidet med Fotografiska Museum på grunn av bindinger til Israel.
Utstillingen «Landschaft» minner om at Institutt for degenerert kunst aldri var noen marginal foreteelse.
En tysk-jødisk familie solgte «Historien» for å ha råd til å flykte under krigen. Nå ber de Munchmuseet om kompensasjon.
Ann Iren Buans to verk på Kunstnerforbundet er en ligning som ikke går opp.