Essay

Kvil i fred?

Amy Winehouse var både geni og tragedie. Men kven treng eigentleg ein ny biopic?

AMY PÅ STORSKJERM: Marisa Abela speler hovudrolla som Amy Winehouse. Her er ho og bandet i ei scene i den augneblinken dei vinn Grammy. Foto: Ymer MediaAMY PÅ STORSKJERM: Marisa Abela speler hovudrolla som Amy Winehouse. Her er ho og bandet i ei scene i den augneblinken dei vinn Grammy. Foto: Ymer Media

Slik eg hugsar det, var Amy Winehouse mitt første møte med soul. Det er sikkert ikkje hundre prosent rett, men neppe veldig langt frå sanninga. R&B-en frå tidleg 2000-tal – Destiny’s Child, Usher og den gjengen – var eg sjølvsagt både eksponert for og glad i, utan at eg på noko vis skjøna kva songane handla om. Men då eg høyrde «Rehab» første gongen i 2006, året eg fylte 12, hadde eg aldri høyrt noko liknande.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Kommentar

Et annet NRK er mulig

Jeg hører sjelden på radio. I denne jobben, i et musikkmagasin som har som mål å romme mye, går lyttetida med til annet. Så hvem er jeg til å si at NRK ikke burde gitt opp P13, eller radioprogrammer som «Spillerom», «Jazzklubben», «Y2K», «Hegstad», «Musikkreisen» og «Klassisk vorspiel»? Faktum er uansett at NRK nå har døpt om P13 til P3 Musikk. I den forlengelse avvikler de i løpet av inneværende år noen av sine mer nisjepregete spesialistprogrammer. «Endringene kommer som følge av nedgang i lytting på lineær radio», står det på NRKs nettsider. Musikksjef Mats Borch Bugge sier i en uttalelse at «NRK gjør nå et krafttak for å fornye musikkinnholdet, tilpasset den verden vi er del av». Urørt-universet, der ferske artister får eksponering via NRKs flater, vil utvides til å «inkludere talenter innenfor både klassisk musikk, folkemusikk og den utvidede jazzen og samtidsmusikken», står det i en pressemelding.

Konsert

Åge er sjefen

I Trondheim tok Åge & Sambandet farvel med et brak og en vals.

Album

Bredde­kunst

Isabelle Faust, sesongens residens­musiker i Bergen, behersker mange stiler.