Essay

Kvil i fred?

Amy Winehouse var både geni og tragedie. Men kven treng eigentleg ein ny biopic?

AMY PÅ STORSKJERM: Marisa Abela speler hovudrolla som Amy Winehouse. Her er ho og bandet i ei scene i den augneblinken dei vinn Grammy. Foto: Ymer MediaAMY PÅ STORSKJERM: Marisa Abela speler hovudrolla som Amy Winehouse. Her er ho og bandet i ei scene i den augneblinken dei vinn Grammy. Foto: Ymer Media

Slik eg hugsar det, var Amy Winehouse mitt første møte med soul. Det er sikkert ikkje hundre prosent rett, men neppe veldig langt frå sanninga. R&B-en frå tidleg 2000-tal – Destiny’s Child, Usher og den gjengen – var eg sjølvsagt både eksponert for og glad i, utan at eg på noko vis skjøna kva songane handla om. Men då eg høyrde «Rehab» første gongen i 2006, året eg fylte 12, hadde eg aldri høyrt noko liknande.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Boks

Vindu mot vår tid

På en ny og massiv boks får vi et detaljert portrett av Bob Dylan som ung mann.

Nyhet

Tenkepause

Har hiphopen mistet sin posisjon som pop­kulturens hitkvernende tyngdepunkt?

Livealbum

Miraklenes tid

I 1985 var kultbandet Hüsker Dü på en vill og kreativ topp.