Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Medier

Ønsker et tydelig skille

VG er felt for brudd på pressens etiske regelverk etter et reklamesamarbeid med Rema 1000:

Vil skille: – Det er viktig å opprettholde et klart skille mellom reklame og journalistikk, slik at man ivaretar troverdigheten overfor leserne, mener Tom Bye Johansen, leder av Cloud Media, et byrå som lager innholdsmarkedsføring for blant annet VG.

Pressens Faglige Utvalg (PFU) felte i går VG for brudd på Vær Varsom-plakatens regler for innholdsmarkedsføring. Det hjalp ikke at seksjonen VG Familieliv på nett er tydelig merket med «I samarbeid med Rema 1000». Både innholdet og utseendet til artiklene som ble presentert under denne vignetten er til forveksling lik ordinære VG-artikler, mente PFU.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?