- Tallene for norsk reklameomsetning fra Mediebyråforeningen ble presentert i går og viser fortsatt nedgang for dagspressen. Til sammen ble det kjøpt reklame for 9,1 milliarder kroner gjennom mediebyråene i Norge i fjor. 951 millioner kroner gikk til avisene, en nedgang på 23 prosent. De fleste reklamekronene går fremdeles til fjernsyn. Mediebyråene kjøpte tv-reklame for 3,4 milliarder kroner. Det er omtrent det samme som året før. Det er fortsatt annonsevekst på ulike nettplattformer (til 2,6 milliarder kroner), men økningen flater ut sammenliknet med tidligere år. Kampanje melder at mange nettsteder nå opplever en stagnasjon.
Du kan bla til neste sideBla med piltastene
En ulykke kommer sjelden aleine. Det følger som oftest en Kähler-vase med.
OMGgio
Grovt sagt
Aftenposten kom denne uka med en sjekkliste på elleve ting som eksperter mener at «alle» nordmenn har i hjemmet sitt. Eiendelene som nådde lista var sofa med sjeselong, Nespresso kaffemaskin, flatskjerm, plakater fra New York, Stockholm-teppe fra Ikea, telysholder fra Tom Dixon, By Lassen-lysestaken fra Kubus, Urbania lyshus fra Kähler, partytelt (partytelt?), ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på – og ikke minst Kähler Omaggio-vasen.