Guri Kulås
Tilsett i Klassekampen sidan januar 1998. Kultur- og kommentarjournalist med særleg ansvar for filmkritikk og spalta Barnefilmfredag. Opptatt av populærkultur som uttrykk for tidsånd, kollektive fantasiar og reell maktutøving.

Artikler

Satire og sosialrealisme trefte tidsånda mot slutten av 2010-talet.

Filmhistoria frå tusenårsskiftet spår USAs undergang og overgangen frå kinofilm til tv-serie, frå epikk til meme.

Leni Riefenstahl hadde regi på eige liv i 101 år.

Glatt om glatt miljø
Rikingdramaet har fått ein dansk variant i «Reservatet».

Støtte til eit Israel som drep journalistar, er kravet for å sleppa til i amerikanske, liberale media.

Regissøren tok jobb i heimesjukepleien før han laga filmen «Hjem kjære hjem»

Filmane om dinosaurane som blir vekte til live med uetisk bioteknologi, har vorte eit sjølvrefererande univers der originalfilmen har lidd same lagnad som fortidsdyra.

God nytolking av morsmonsteret
Irsk folketru gjev form til uboteleg, historisk smerte.

Det Venezia som høver for bryllaupet til Jeff Bezos, er det virtuelle Venezia i Assassin’s Creed.

Danny Boyles politiske skrekk-virus vil vera basis for mange mutasjonar.

I «Hard Truths» er det filmens empati med eit destruktivt deprimert menneske, som gjev von.

Ei grand dame
Anja Breiens utforskande kunstnarskap peikar alltid framover.

Portrettet av fotografen som viste verda apartheid, er òg ei skildring av vonbrot og meiningstap i eksil.

Historia om Nadav Lapids filmsatire «Yes» viser at det enno finst ein debatt om sionisme i Israel.

Grand Prix-prisen er noko meir enn ein «andreplass».

Tid for øm punk
Korleis veit du at du har nådd filmtoppen? Når Elle Fanning har namnet ditt på t-skjorta.

Joachim Trier talar varmt og vittig til eit breitt publikum om filmkunstens forløysande kraft.

I dag går Julian Assange på raud laupar.

Ikkje sidan Liv Ullmann har ein norsk skodespelar hatt så store roller i så mange internasjonale storfilmar.

Spike Lee «spiker» opp Cannes
Ikkje alle pengar er gode pengar.

Nye bølgjer på Rivieraen

«Russians at War» talar mot russisk propaganda på eit vis som gjer dokumentaren mest relevant i Russland.

Jo, då. Vi toler ein sentimental slutt.

Gullpalmefeber
Filmfestivalen i Cannes rullar ut løparen, og igjen er Joachim Trier i hovudkonkurransen.

Bøndene klarte seg bra utan kongen i mellomalderen, meiner Hans Jacob Orning. I ei ny bok utfordrar han feiringa av Magnus Lagabøte som bergingsmann.

Kva er verst for NRKs truverd: å krevja utestenging av Israel eller å lata som at Eurovision eksisterer i «drøm og fantasier»?
