Guri Kulås
Tilsett i Klassekampen sidan januar 1998. Kultur- og kommentarjournalist med særleg ansvar for filmkritikk og spalta Barnefilmfredag. Opptatt av populærkultur som uttrykk for tidsånd, kollektive fantasiar og reell maktutøving.

Artikler

Filmar frå det globale sør gjev skremmande innsyn i problem på den nordlege halvkula.

Tidsåndene fyk gjennom Tom og fyller han med dei motsette identitetane MascuRevolt og Berit.

«Once Upon a Time in Gaza» er grim og galgenhumoristisk.

BBCs politisk skapte krise
Svakt leiarskap og sterkt politisk press trugar verdas viktigaste nyhendeorganisasjon.

«Blå spor» følgjer ei brasiliansk bestemor mot uventa fridom og viser oss ein ny filmhelt.

«Unge mødre» kjem som bestilt for tiltrengt studiesirkel i KrFU.

50-årige opptak varslar nytenking.

Maktspråket
Tarik Salehs Oscar-kandidat skildrar militær mediemakt i Egypt – med eit ekko av Trump.

Raoul Pecks helgenbiografi om George Orwell er heldigvis òg ein god reiskap for regissørens kritikk av moderne overvakingskapitalisme.

God og velspelt kjærleiksthiller endar i føreseieleg pamflett.

Massakrering og fordriving av armenere lå til grunn for folkemord-begrepet. 110 år seinere har Norge ennå ikke anerkjent ugjerningene.

Kjønnsdialektikk
Filmen «Sorry, Baby» viser at generasjon X kan læra mykje av Y og Z politisk og kunstnarisk.

Vår tids Frankenstein er Sam Altman, men «Frankenstein» er estetisk og idémessig tilbakeskodande.

Norsk syndikalisthistorie kjem for dagen i spanande dokumentar.

«2000 Meters to Andriivka» fortel at den nye krigen også er den gamle krigen.

Barns omsorg
«Stargate» har vorte ein solid familiefilm om alkoholisme med ei berande barnerolle i sentrum.

Kva er mest låtteleg: At Aschehoug forsvarer PR-tabben som kunst eller at Schibsted slår på den presseetiske stortromma?

Ingen forsvarsteknologi kan berga verda frå presidentars kontroll over atomknappen.

Debutfilmen «Sorry, Baby» klarer kunststykket å spinna ei filmatisk flott og menneskekjær historie av eit rått og øydeleggande tillitsbrot.

Finnmarks filmpoet
Knut Erik Jensen rundar 85 år.

Husmorhæren herjar på World Wide Web, men «fotsoldatane» står aleine på kjøkena sine

«Henden» er eit forsvar for journalistiske ideal.

Skildringa av isolasjon og samhald på Holmlia er styrken, og avgrensinga, til «Etter Benjamin».

Lova vest for Pecos
Hollywood-duell i solnedgang mellom militærstaten og ein venstreradikal undergrunn.

Robert Redford (1936 – 2025) satsa på amerikansk ungdom og på den humanistiske filmen.

«The Studio» råkar blink med satiren, men skyt med blankt.
