Guri Kulås
Tilsett i Klassekampen sidan januar 1998. Kultur- og kommentarjournalist med særleg ansvar for filmkritikk og spalta Barnefilmfredag. Opptatt av populærkultur som uttrykk for tidsånd, kollektive fantasiar og reell maktutøving.

Artikler

God og velspelt kjærleiksthiller endar i føreseieleg pamflett.

Massakrering og fordriving av armenere lå til grunn for folkemord-begrepet. 110 år seinere har Norge ennå ikke anerkjent ugjerningene.

Filmen «Sorry, Baby» viser at generasjon X kan læra mykje av Y og Z politisk og kunstnarisk.

Psykodrama
Vår tids Frankenstein er Sam Altman, men «Frankenstein» er estetisk og idémessig tilbakeskodande.

Norsk syndikalisthistorie kjem for dagen i spanande dokumentar.

«2000 Meters to Andriivka» fortel at den nye krigen også er den gamle krigen.

«Stargate» er meir av eit Tøyen-løft enn det Oslo kommune har klart å få til

Smil til den skjulte bok-kremmar
Kva er mest låtteleg: At Aschehoug forsvarer PR-tabben som kunst eller at Schibsted slår på den presseetiske stortromma?

Ingen forsvarsteknologi kan berga verda frå presidentars kontroll over atomknappen.

Debutfilmen «Sorry, Baby» klarer kunststykket å spinna ei filmatisk flott og menneskekjær historie av eit rått og øydeleggande tillitsbrot.

Knut Erik Jensen rundar 85 år.

Gryta hennar mor
Husmorhæren herjar på World Wide Web, men «fotsoldatane» står aleine på kjøkena sine.

«Henden» er eit forsvar for journalistiske ideal.

Skildringa av isolasjon og samhald på Holmlia er styrken, og avgrensinga, til «Etter Benjamin».

Hollywood-duell i solnedgang mellom militærstaten og ein venstreradikal undergrunn.

The Sundance Kid
Robert Redford (1936 – 2025) satsa på amerikansk ungdom og på den humanistiske filmen.

«The Studio» råkar blink med satiren, men skyt med blankt.

«Rebel Royals»: Vi har å gjere med to svært sjølvsentrerte menneske

På grunn av den israelske blokaden av Gaza fekk Mohamed Jabaly aldri tatt farvel med mora. Skal han mista faren på same vis?

Mellom porno og feminisme
Bård Breiens familiesaga om porno og kvinnekamp blir for overflatisk.

Vi treng meir usemje i norsk filmkritikk, men ikkje meir smålegskap.

«Er det gut eller jente?»

Pandemien brukt til tragikomisk avsløring av eksistensiell krise.

Farvel til ein kultur
Den vakre «Gaucho Gaucho» flørtar med eksotisme.

Er bussing av elevar svaret på sosial splitting mellom aust og vest?

«Young Hearts» er ein god samtalestartar for familiar med skeive barn.
