Guri Kulås
Tilsett i Klassekampen sidan januar 1998. Kultur- og kommentarjournalist med særleg ansvar for filmkritikk og spalta Barnefilmfredag. Opptatt av populærkultur som uttrykk for tidsånd, kollektive fantasiar og reell maktutøving.

Artikler

«The Studio» råkar blink med satiren, men skyt med blankt.

«Rebel Royals»: Vi har å gjere med to svært sjølvsentrerte menneske

På grunn av den israelske blokaden av Gaza fekk Mohamed Jabaly aldri tatt farvel med mora. Skal han mista faren på same vis?

Mellom porno og feminisme
Bård Breiens familiesaga om porno og kvinnekamp blir for overflatisk.

Vi treng meir usemje i norsk filmkritikk, men ikkje meir smålegskap.

«Er det gut eller jente?»

Pandemien brukt til tragikomisk avsløring av eksistensiell krise.

Farvel til ein kultur
Den vakre «Gaucho Gaucho» flørtar med eksotisme.

Er bussing av elevar svaret på sosial splitting mellom aust og vest?

«Young Hearts» er ein god samtalestartar for familiar med skeive barn.

«Ingen kommentar» byr på lite spesifikk kritikk, men komedien er til å knegga av.

På veg mot reality
Påverkarportrett blir ordinært, men vellaga oppvekstdrama.

Fullskala oppsetting av «The Sound of Music» fordriv vestlandsvêr og -vind.

Norsk fattigdom handlar ofte om sjukdom. Kva fortel det om styring av velferdsstaten?

Satire og sosialrealisme trefte tidsånda mot slutten av 2010-talet.

Republikkens fall
Filmhistoria frå tusenårsskiftet spår USAs undergang og overgangen frå kinofilm til tv-serie, frå epikk til meme.

Leni Riefenstahl hadde regi på eige liv i 101 år.

Rikingdramaet har fått ein dansk variant i «Reservatet».

Støtte til eit Israel som drep journalistar, er kravet for å sleppa til i amerikanske, liberale media.

Film rosar heimehjelpa
Regissør Frelle Petersen tok jobb i heimesjukepleien før han laga «Hjem kjære hjem», den første positive filmen om yrket.

Filmane om dinosaurane som blir vekte til live med uetisk bioteknologi, har vorte eit sjølvrefererande univers der originalfilmen har lidd same lagnad som fortidsdyra.

Irsk folketru gjev form til uboteleg, historisk smerte.

Det Venezia som høver for bryllaupet til Jeff Bezos, er det virtuelle Venezia i Assassin’s Creed.

Brexit-zombiar
Danny Boyles politiske skrekk-virus vil vera basis for mange mutasjonar.

I «Hard Truths» er det filmens empati med eit destruktivt deprimert menneske, som gjev von.

Anja Breiens utforskande kunstnarskap peikar alltid framover.
