Guri Kulås

Tilsett i Klassekampen sidan januar 1998. Kultur- og kommentarjournalist med særleg ansvar for filmkritikk og spalta Barnefilmfredag. Opptatt av populærkultur som uttrykk for tidsånd, kollektive fantasiar og reell maktutøving.
Guri Kulås

Artikler

Ideer

Ruinland­skapet i László Kraszna­hor­kais og Béla Tarrs «Satan­tango» får stadig ny aktualitet.

Film

Aleine med eit sjukt barn og tårnande kvardags­kriser rivnar røynda for psykologen Linda.

På tampen

Mili­ta­risme styrer igjen alt frå kropps­ideal til hege­mo­niske statar.

Austen på film

Romantikk og repetisjon

I 1995 nådde Jane Austen-filmatiseringane toppen. Så tok kopi-industrien over.

Film

«Wicked» har den teatrale ramma som trengst for å synga ut mot moralsk posering og kynisk demagogi.

Melding

Cillian Murphy er lysande i ei mørk og gjen­nom­ført filmatisk tolking av «Småting som dette».

Film

Jobbin­ferno i film­bran­sjen.

På tampen

Brasil 1977, USA 2025

Filmar frå det globale sør gjev skremmande innsyn i problem på den nordlege halvkula.

Serie

Tidsåndene fyk gjennom Tom og fyller han med dei motsette iden­ti­te­tane Mascu­Revolt og Berit.

Film

«Once Upon a Time in Gaza» er grim og galgen­hu­mo­ris­tisk.

Kommentar

Svakt leiarskap og sterkt politisk press trugar verdas viktigaste nyhende­or­ga­ni­sa­sjon.

Idear

Opprør i skyminga

«Blå spor» følgjer ei brasiliansk bestemor mot uventa fridom og viser oss ein ny filmhelt.

Film

«Unge mødre» kjem som bestilt for tiltrengt studie­sirkel i KrFU.

Film

50-årige opptak varslar nytenking.

Film

Då filmskapar Tarik Saleh la frå seg journa­lis­tikken, slapp han inn i maktas korridorar.

Film

Super­marknad av løgner

Raoul Pecks helgenbiografi om George Orwell er heldigvis òg ein god reiskap for regissørens kritikk av moderne overvakingskapitalisme.

Film

God og velspelt kjærleikst­hiller endar i føresei­eleg pamflett.

Historie

Massa­krering og fordriving av armenere lå til grunn for folkemord-begrepet. 110 år seinere har Norge ennå ikke anerkjent ugjer­nin­gene.

På tampen

Filmen «Sorry, Baby» viser at generasjon X kan læra mykje av Y og Z politisk og kunst­na­risk.

Film

Psykodrama

Vår tids Frankenstein er Sam Altman, men «Frankenstein» er estetisk og idémessig tilbakeskodande.

Film

Norsk syndi­ka­list­his­torie kjem for dagen i spanande dokumentar.

Film

«2000 Meters to Andriivka» fortel at den nye krigen også er den gamle krigen.

Film

«Stargate» er meir av eit Tøyen-løft enn det Oslo kommune har klart å få til

På tampen

Smil til den skjulte bok-kremmar

Kva er mest låtteleg: At Aschehoug forsvarer PR-tabben som kunst eller at Schibsted slår på den presseetiske stortromma?

Film

Ingen forsvars­tek­no­logi kan berga verda frå presi­dentars kontroll over atom­kna­ppen.

Film

Debut­filmen «Sorry, Baby» klarer kunst­styk­ket å spinna ei filmatisk flott og men­neske­kjær historie av eit rått og øyde­leg­gande til­lits­brot.

Jubileum

Knut Erik Jensen rundar 85 år.