Film

God nytolking av morsmonsteret

Irsk folketru gjev form til uboteleg, historisk smerte.

Paganisme og patriarkat: Mystiske prosesjonar med både mørke herredressar og masker skapar ei kjensle av tidlaus uhygge i «Fréwaka». Foto: Fidalgo FilmPaganisme og patriarkat: Mystiske prosesjonar med både mørke herredressar og masker skapar ei kjensle av tidlaus uhygge i «Fréwaka». Foto: Fidalgo Film

Fréwaka - Dype røtter

(Fréamhacha, Irland, 2024) Regi og manus: Aislinn Clarke Skrekkfilm/ 1t. 43min./ Kino

Filmskaparen Aislinn Clarke gjer seg med «Fréwaka – dype røtter» til ein framståande representant for to interessante trendar i skrekkfilm. For det første ein nasjonal, irsk trend der keltisk folketru og språk blir brukt til å bearbeida dramatiske hendingar frå både nyare og eldre irsk historie. For det andre, og meir generelt, ein internasjonal trend der kvinnelege regissørar fornyar kjende skrekkfilmtropar ved å fylla dei med spesifikke kvinnelege røynsler som fødselsdepresjon og omsorgsbyrder eller valdtektstraume. Rose Glass’ «Saint Maud» (2019) er eit døme på den mangfaldige sjangeren, som er vist på norske kinoar.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Film

Serie

Down Cemetery Road

«Down Cemetery Road» er både smartere og dummere enn den gir seg ut for å være.

Film

Tog­drømmer

Sterk og vakker «gammeldags» filmatisering av en fortelling om sorg og søken.

Film

The Ice Tower

Pirrande psykedelisk eventyr om barndomstraume og dødsromantikk.