Intervju

Tidig tempo

Produsent Ol’ Burger Beats fra Sunnmøre jobber med eliten av amerikansk undergrunnsrap på sitt nye album.

I SITT HABITAT: – Jeg kan nok bli bekymret for at det skal bli for sært på egne plater, sier Ole-Birger Nergård aka Ol’ Burger Beats. Her er han hjemme på Torshov, foran et maleri som er påtenkt et fremtidig albumomslag. Foto: Christopher OlssonI SITT HABITAT: – Jeg kan nok bli bekymret for at det skal bli for sært på egne plater, sier Ole-Birger Nergård aka Ol’ Burger Beats. Her er han hjemme på Torshov, foran et maleri som er påtenkt et fremtidig albumomslag. Foto: Christopher Olsson

Det er gøy å ta med folk inn hit. Det er som en blanding av et studio og livet mitt, sier Ole-Birger Neergård.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Nyhet

Tenkepause

Har hiphopen mistet sin posisjon som pop­kulturens hitkvernende tyngdepunkt?

Intervju

Ei trekning mot indie

Mindre indieselskap, som er tettare på artisten, vil bli vanlegare framover. Det trur Mathilde Orlien i Lun Music.

Kommentar

Farvel musikk?

Dette er min siste spalte her i Musikkmagasinet. De siste elleve årene har jeg én gang i måneden skrevet om musikk, bransje, festivaler og de siste årene: oljas klamme grep om norsk kulturliv. Skriveoppdraget begynte samtidig med at jeg flyttet fra Oslo, og jobben som miljøsjef for Øyafestivalen, til Vang i Valdres for å bli sjef for Vinjerock. Jeg leser gjennom noen av de gamle spaltene og ser at alt og ingenting har endret seg. I november 2014 skrev jeg rystet om oljeminister Tord Lien snøvlete sceneopptreden på middagen til klimaarrangementet Zerokonferansen. «I utlandet hyller de meg mens her hjemme får jeg bare kjeft». I november 2015 sparket jeg inn åpne dører og skrev at Karpe er Norges viktigste band. Og sånn fortsatte det, måned etter måned, om musikk, fjell og miljø.