Anmeldelse

Havet, døden og været

En uforpliktet form kommer i veien for innlevelsen i «Dykkerklokken».

Vakkert: Bleu skildrer et vakkert Nord-Norge, på godt og vondt. Her Frants Bøes «Sjøfugler i midnattsol» fra 1876. Foto: Wikimedia CommonsVakkert: Bleu skildrer et vakkert Nord-Norge, på godt og vondt. Her Frants Bøes «Sjøfugler i midnattsol» fra 1876. Foto: Wikimedia Commons

Det hefter en egen slags fremmedgjøring ved å reise hjem til sine foreldre. Barndommens verden er liksom alltid for trang. Nostalgi kolliderer brutalt med virkeligheten du kommer hjem til.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Album

Personlig nok

Amalie Stalheim viser at legenden Rostropovitsj ikke har enerett på Brittens cellosuiter.

Intervju

Finna på noko gale

Black Hauge går i en høyst uærbødig dialog med en død nasjonalskatt: Olav H. Hauge. Det tåler han, mener de.

Kommentar

Mennes­kenes jord

Hjertesukk og hjerneråte: Musikkåret 2025 var på mange måter kontrastenes år.