Kunst

Munch blir «merkevare»

Munchmuseets sponsoravtale med det kinesisk-eide elbilmerket Polestar vekker reaksjoner:

SPONSET: I helga sto elbiler fra Polestar parkert – feilparkert, mener noen – utenfor det nye Munchmuseet i Bjørvika. Flere reagerer på at Munch og bilmerket likestilles som «progressive merkevarer» i en pressemelding. FOTO: ADRIAN BUGGE SPONSET: I helga sto elbiler fra Polestar parkert – feilparkert, mener noen – utenfor det nye Munchmuseet i Bjørvika. Flere reagerer på at Munch og bilmerket likestilles som «progressive merkevarer» i en pressemelding. FOTO: ADRIAN BUGGE

«Edvard Munch hadde en stor interesse for tekniske nyvinninger, og jeg er ganske sikker på at hvis Munch hadde levd i dag, så ville han ervervet en Polestar».

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kunst

Kunst

Kosmiske dimen­sjoner

Unødig mange verk fra Carl-Henning Pedersen og Else Alfelts Museum i Herning har i vår reist nordover, tll Kristiansands Kunstsilo.

Kunst

Portretter fra steder

Sanseinntrykkene strømmer på i møte med Kristina C. Karlsens tekstilarbeider.

Essay

«Kroppen er et av de fineste uttrykks­midler som fins»

Else Hagen var svært opptatt av moderne dans. Hvordan påvirket det kunsten hennes?