Teknologi

App blir frivillig

Folkehelseinstituttet lanserer app:

OVERVÅKING: Folkehelseinstituttet satser på at mange nok installerer overvåkingsappen på sin egen telefon frivillig. Tidligere direktør i IKT Norge Torgeir Waterhouse tror det blir nødvendig å bruke tvang. FOTO: OLE BERG-RUSTEN, NTB SCANPIX Ole Berg-RustenOVERVÅKING: Folkehelseinstituttet satser på at mange nok installerer overvåkingsappen på sin egen telefon frivillig. Tidligere direktør i IKT Norge Torgeir Waterhouse tror det blir nødvendig å bruke tvang. FOTO: OLE BERG-RUSTEN, NTB SCANPIX Ole Berg-Rusten

Folkehelseinstituttet (FHI) har mistet kontrollen over koronasmitten i Norge. Instituttet vet ikke lenger hvor mange som er smittet, eller hvem som bærer på sykdommen.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Innenriks

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.

Fagbevegelsen

Venstre­sida dominerer i LO: – Rødt og SV treffer arbeidere mer

Arbeidsliv

Fagfor­bundet og LO mener kommune­an­satte har rett til sykepenger selv om arbeids­giver eller Nav er uenig. Nå tar de saken til Arbeids­retten.