Kunst

Kompromissløs konseptkunst

Då den estiske filmregissøren Martti Helde skulle lage «Der vindane møtes», søkte han inspirasjon i billedkunsten.

Skulptur: Marti Helde studerte skulptur, for å få positurane i tablåa rette. Scenen der familien blir skilt og sett toget, involverte 150 statistar og seks co-regissørar i eitt opptak. Foto: Fidalgo Skulptur: Marti Helde studerte skulptur, for å få positurane i tablåa rette. Scenen der familien blir skilt og sett toget, involverte 150 statistar og seks co-regissørar i eitt opptak. Foto: Fidalgo

– Då vi byrja, hadde vi berre pengar til ein opptaksdag. Vi måtte skaffa finansiering scene for scene, og brukte tre og eit halvt år på opptak, som vanlegvis blir gjorde unna på 30 samanhengande dagar. Både det estiske filminstituttet og private investorar var skeptiske. Og eg visste ikkje sjølv om prosjektet ville fungera. Så då tydeleg rørte folk strøyma til for å gratulera meg, etter premieren i Tallinn, var det nesten litt uverkeleg, seier Martti Helde om arbeidet med den uvanlege filmdebuten sin.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kunst

Kunst

Kosmiske dimen­sjoner

Unødig mange verk fra Carl-Henning Pedersen og Else Alfelts Museum i Herning har i vår reist nordover, tll Kristiansands Kunstsilo.

Kunst

Portretter fra steder

Sanseinntrykkene strømmer på i møte med Kristina C. Karlsens tekstilarbeider.

Essay

«Kroppen er et av de fineste uttrykks­midler som fins»

Else Hagen var svært opptatt av moderne dans. Hvordan påvirket det kunsten hennes?