Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Dokument

Kjærlighet i kjedenes tid

Hos Farooq Ahmed koster en ketsjupflaske ti kroner mer enn på Kiwi. Likevel selger han den med tap. Nå setter han sin lit til nye konkurranseregler for dagligvarebransjen.

STORHANDEL: Klokka har passert fem, og ettermiddagsrushet på Norbygata dagligvare er i full gang. I kassa ekspederer Rafia (til venstre) og Rasheed kunder i et høyt tempo. Siden oppstarten i 1989 har den romslige butikken på Grønland i Oslo solgt ris, olje, krydder og grønnsaker fra alle verdenshjørner.

Det blir mange kaffekopper på Farooq Ahmed om dagen. Minst sju kullsvarte kopper går ned i høyt tempo innimellom stabling, bestilling og prising. Han er butikksjef på Norbygata dagligvare på Grønland i Oslo.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?