LØNNSKAMP: Kunstnere er blant de lavest lønnede i Norge. Det vil Rødt og Marie Sneve Martinussen gjøre noe med. Her i løvet på Rudolf Nilsens plass i Oslo, oppkalt etter arbeiderklassedikteren hvis dikt «Løfte» hun alltid leser på 1. mai. Sigve Bremer Mejdal
I neste uke vet vi hvem som skal styre landet de neste fire årene. Fram til valget prater vi med de ulike partienes kulturpolitiske talspersoner for å høre om hvilke planer de har for norsk kunst- og kulturliv.
FELT: Australias medier, her fra Melbourne, må passe bedre på hva leserne mener, etter en dom i høyesterett. FOTO: DANIEL POCKETT, AAP/NTB Daniel Pockett
Høyesterett avviste onsdag en anke fra noen av landets største medier, og rettsavgjørelsen åpner for at mediene kan saksøkes for ærekrenkelse.
NØKKELSCENE: Sasha og mora snakkar med psykiateren, som forsikrar jenta om at ho ikkje er den einaste av sitt slag og at ho ikkje føler eller har gjort noko gale. FOTO: SELMER MEDIA
(Petite fille, Frankrike, 2020)
Regi: Sébastien Lifshitz.
Med: Sasha og familien hennar.
Lengde: 1 t. 30 min.
Vist på: Kino.
Kva ligg i eit ansikt? Det er eit spørsmål som har engasjert filmskaparar heilt sidan pionerdagane. Den svært samtidsaktuelle, franske dokumentaristen Sébastien Lifshitz konstruerer heile filmspråket sitt rundt nærbilde, og det på eit vis som fører tankane mot stumfilmkunstnarar som Carl Th. Dreyer og hans «Jeanne d’Arc» (1929). Assosiasjonen er kanskje ikkje heilt tilfeldig. Lifshitz’ prislønte dokumentar «Lille jente», om den 8-årige transjenta Sasha, portretterer eit stoisk lite menneske som ber på ein stor indre smerte og ei personleg sanning, som blir mistrudd og dels forakta som fantasi og vranglære av omverda.