FELT: Australias medier, her fra Melbourne, må passe bedre på hva leserne mener, etter en dom i høyesterett. FOTO: DANIEL POCKETT, AAP/NTB Daniel Pockett
Høyesterett avviste onsdag en anke fra noen av landets største medier, og rettsavgjørelsen åpner for at mediene kan saksøkes for ærekrenkelse.
Les hele Klassekampen på nett
Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.
NØKKELSCENE: Sasha og mora snakkar med psykiateren, som forsikrar jenta om at ho ikkje er den einaste av sitt slag og at ho ikkje føler eller har gjort noko gale. FOTO: SELMER MEDIA
(Petite fille, Frankrike, 2020)
Regi: Sébastien Lifshitz.
Med: Sasha og familien hennar.
Lengde: 1 t. 30 min.
Vist på: Kino.
Kva ligg i eit ansikt? Det er eit spørsmål som har engasjert filmskaparar heilt sidan pionerdagane. Den svært samtidsaktuelle, franske dokumentaristen Sébastien Lifshitz konstruerer heile filmspråket sitt rundt nærbilde, og det på eit vis som fører tankane mot stumfilmkunstnarar som Carl Th. Dreyer og hans «Jeanne d’Arc» (1929). Assosiasjonen er kanskje ikkje heilt tilfeldig. Lifshitz’ prislønte dokumentar «Lille jente», om den 8-årige transjenta Sasha, portretterer eit stoisk lite menneske som ber på ein stor indre smerte og ei personleg sanning, som blir mistrudd og dels forakta som fantasi og vranglære av omverda.
Les hele Klassekampen på nett
Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.
MØDREHEIM: Den unge Hikari (Aju Makita) finn samhald blant unge mødrer som skal adoptera bort barna. FOTO: AWE
(Asa ga Kuru, Japan, 2020)
Regi: Naomi Kawase.
Manus: Naomi Kawase og Izumi Takahashi, basert på Mizuki Tsujimuras roman.
Med: Hiromi Nagasaku, Aju Makita, Hiroko Nakajima.
Lengde: 2 t. 19 min.
Vist på: Kino og strøymetenester.
«Mødre» er endå eit humanistisk drama frå den japanske regissøren Naomi Kawase, kjent for den originale og sosialt avslørande venskapshistoria «Under kirsebærtrærne». I familiedramaet «Mødre» lagar ho igjen – på sitt subtile vis – eit kutt gjennom fleire sosiale strukturar i heimlandet. Denne gongen er reiskapen ei lenge interessant kompleks, men til slutt hovudsakleg melodramatisk adopsjonsforteljing.
Les hele Klassekampen på nett
Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.