Artikler
At pcen til Djrum kræsja skulle vise seg å by på muligheter.

Hvem er Jenny Hval i bok, i album, på scenen, og hvem er i chatten?

Snart tretti år etter duoen skylte inn med en av bergensbølgene, er Röyksopp fortsatt ikke helt kunstnere.

Koz og klemz
DJ Kozes første album på åtte år er enten over-bearbeidet, eller altfor lite.

Bryan Ferry er fortsatt en kunststudent fra midten av sekstitallet, men ikke noen opprører av den grunn.

Med spillelister som leverer musikk på drypp, ødelegger Spotify-maskinen for alle. Når kommer punktet der den ødelegger for seg selv?

Azealia Banks kan liksom gjøre hva hun vil.

Rasende på maskin
Aya er slukt av maskinen, og hun bruker hele sitt andre album på å slåss tilbake.

Veien fra forrykende fiolinkarriere til hyperpop og eksperimentelt teater gikk via et dramatisk fall for Claudia Cox.

Ti dager med Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival sparkes i gang i dag.

Ideene spriker i alle kanter bak kulissene på «The Brutalist».
Den stygge synthen
Det blir ikke A4 når Vilde Tuv lager filmmusikk. Det hadde vel ingen forventet.
Shygirl har vært på klubben før.

Verkets kraft

Popskive er synonymt med arkivdykk for Sasami.

Silkeveiene
Harpreet Bansal går mange veier: mellom India og Iran, og mellom vestkanten og østkanten.

Darkside vil tømme øyeblikkene for innhold. Det er en umulig oppgave.

Sarah Klangs musikk virker å vasse i sorg. Det skjønner hun ikke selv.

Belfast/London-duoen Bicep blåser liv i prosjektet ved å bli mer multimediale.

Mmm ... goth
Heartworms vekker en viss type rock fra de døde.

Det buldrer og bølger i Oklous albumdebut. Det er sjelen, må vite!

Når joik tas inn i akademia, må det tas inn i kroppen først.

Nå er det visst the (e)nd for The Weeknd.

Plomme på veggen
Vilde Tuv og Anna Kleiva gjør salen på Munch mer monumental enn ellers.

Den eneste løsningen, slik FKA Twigs ser det, er å dykke enda lenger ned i kunstens patos.

Alt går ad undas hvis ikke Swing’it får solgt ut 12 000 billetter i Tyskland.
