Er det bare vanlige folk som skal vise moderasjon?
Hanne Slettvold (Leder yrkesseksjon samferdsel og teknisk, Fagforbundet Vestfold)
Hver gang lønnsforhandlingene nærmer seg, kommer det samme budskapet: Vi må vise moderasjon. Økonomien er presset. Vi må være konkurransedyktige. Det er de vanlige ansatte som må holde igjen – de som jobber i tekniske tjenester, i samferdsel, i helse og omsorg, i kommunene. De som får samfunnet til å gå rundt.