Museum

Frykter at skolehistorie vil gå tapt

Byrådet vil spare 2,6 millioner på å legge ned Oslo skolemuseum. Historieløst, ifølge tidligere byantikvar Janne Wilberg.

La stå! Byrådet i Oslo vil spare 2,6 millioner kroner i året på å legge ned Oslo skolemuseum. – Det er peanuts, ifølge tidligere byantikvar Janne Wilberg. La stå! Byrådet i Oslo vil spare 2,6 millioner kroner i året på å legge ned Oslo skolemuseum. – Det er peanuts, ifølge tidligere byantikvar Janne Wilberg.

– Dette går inn i det vi kan kalle en bølge av historieløshet, sier tidligere byantikvar Janne Wilberg.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Film

Disse kino­perlene bør du få med deg i sommer

Bøker

Storfor­la­gene har fått ni bøker avslått så langt i år. Det er på tide med en ny diskusjon om innkjøps­ord­nin­gene, mener forlegger John Erik Riley.

Museum

Oslo-byrådet ville legge ned Skole­mu­seet i Møllergata for å spare penger. Nå er det klart at museet blir bevart.