Essay

Larmen og nåden

Flannery O’Connors bråkete univers er fylt av blinde og døve, falske profetar og struttande påfuglar.

HÅP ER DEN GREIA MED FJØR: På eit tidspunkt hadde Flannery O’Connor over førti påfuglar på garden Andalusia. Her står ho i oppkøyrselen saman med to av dei. FOTO: JOE MCTYRE, AP/NTBHÅP ER DEN GREIA MED FJØR: På eit tidspunkt hadde Flannery O’Connor over førti påfuglar på garden Andalusia. Her står ho i oppkøyrselen saman med to av dei. FOTO: JOE MCTYRE, AP/NTB

Flannery O’Connor ville ha fylt 100 år i år, og tanken på at ho kunne ha levd i dag, fyller meg med forvirring og fascinasjon. Eg ser henne for meg i ein pause mellom skriveslaga på loftet i Andalusia, det ærverdige plantasjehuset i Milledgeville, Georgia som ho delte med mora i siste del av livet. Ho stig ut på trammen i stramme sko, med blomstrete kjole og katteauge-briller, stør seg til krykkjene og stotar ned trappa, snakkar litt med to påfuglar som går forbi: Heehaw, heehaw! Eee-ooo-ii, eee-ooo-ii! Ho stig mursteinstrappa opp att til den innebygde verandaen, set seg til å gynge i ein korgstol; grublar vidare på lagnaden til eit gudsord frå landet, ein falsk profet, ei gamal bondekone ho skriv om. Kanskje har ho eit glas limonade i handa, ein kjeks eller sigarett mellom fingrane – men at ho skulle drage fram ein smarttelefon og sjekke illevarslande nyhende i Elon Musks maskinalder, i Donald Trumps tidsalder, i larmen og harmen frå vår tid? Kva ville ho ha sagt og gjort, kva hadde ho tenkt og trudd – kva slags bøker ville ho ha skrive?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Bokmagasinet

Kommentar

At det føles ukomfor­tabelt å framføre kritikk, betyr ikke at man er kneblet.

Nordisk råd

Litte­ra­turen er i ferd med å skilles fra den mennes­ke­lige kroppen.

Krimspeilet

Derek Raymonds London på 1980-tallet gir gjenklang i vår tid.