KonsertFestivalrapportFestival

Gir oss ikkje

Vossajazz 2025, både med og utan folkemusikk.

VOSSA-OPNING: Med den nye konstellasjonen Inazuma, her ved Anja Lauvdal og Ole Morten Vågan. Foto: Runhild Heggem/VossajazzVOSSA-OPNING: Med den nye konstellasjonen Inazuma, her ved Anja Lauvdal og Ole Morten Vågan. Foto: Runhild Heggem/Vossajazz
Festival

Vossajazz 2025

11.-13. april

For den som leitar – eller har dei rette algoritmane – finst det ei rekke memes om norske jazzfestivalar. Ofte gjer dei narr av dei forskjellige bookingprofilane: For eksempel finst det ein meme der Moldejazz er representert med bilde av Astrid S, Kongsbergjazz med bilde av Kygo, osv. Vossajazz, derimot, har glimra med sitt fråvær i alle jazzmemes eg har sett (og det begynner å bli ein del). Er det fordi festivalen blir sett på som irrelevant, eller berre vanskeleg å ta? Eg gjettar sistnemnde, for Vossajazz har aldri tydd til hyperkommerse bookingar.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Festivalrapport

Under press

Alt Dimitrij Sjostakovitsj skapte, må sees som en dans med det sovjetiske regimet, skriver Magnus Andersson.

Kommentar

Savnet: protest

Av alle vonde ting å se på, ligger synet av statsledere som smisker seg opp til Trump på pressekonferanser, veldig høyt oppe. Sjølv om det er aldri så strategisk å ikke såre Trumps krystallskjøre ego, skriker primaldyret i meg: Ta igjen! Pirk ham i brunkremen! Dra ham i hentesveisen! Men det kommer jo ingen politikere til å gjøre. Og da – kan man tenke – bør det finnes noen andre som tør å si fra. For eksempel store, amerikanske artister, som har et enormt publikum og ditto stor påvirkningsmakt. Men da må man leite med lupe. Hvor er de? Hvorfor er de så stille mens ytringsfriheten, klimapolitikken, helsesektoren, utdanningssystemet, kulturlivet, demokratiet, sivilisasjonen deres blir kjørt i grøften? Det fins et par hederlige unntak.

Intervju

En kjempe takker av

Grete Pedersen tar farvel med Det norske solistkor – og begynner ved Yale University.