Roman

Avsendar og mottakar

Anne Berest skriv eksistensielt og underhaldande om tyngda i jødisk historie.

FORTID: Eit postkort med bilete av Garnier-operaen i Paris står i sentrum for Anne Berests historiske autofiksjonsroman. FOTO: JULIEN MIGNOT, THE NEW YORK TIMES/NTBFORTID: Eit postkort med bilete av Garnier-operaen i Paris står i sentrum for Anne Berests historiske autofiksjonsroman. FOTO: JULIEN MIGNOT, THE NEW YORK TIMES/NTB

Anne Berest

Postkortet

Omsett av Henninge M. Solberg

Gyldendal 2025, 448 sider

Familiehistoria til Anne Berest byrjar som ein russisk roman, med eit mylder av namn og ei krunglete kjærleikshistorie. I mellomkrigstida reiser dei jødiske oldeforeldra hennar frå Russland via Latvia og Palestina til Paris, i flukt frå tiltakande jødehat, først med eit, så to, til slutt tre barn på slep. For Emma og Efraim, og for barna Noémie og Jacques, enda ikkje livsferda i Paris, men i Auschwitz i 1942, og berre eldstejenta Myriam, som blir mormora til Anne, slepp med sorga og skrekken. Det er ei sorg som forplantar seg og ein skrekk som ikkje slepper taket, men sildrar ned gjennom generasjonane.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Bokmagasinet

Intervju

I sin nye roman tar Vigdis Hjorth moralske dilemmaer inn på den brune puben. – Desto lenger samtalen varer, desto større blir behovet for en brun pub.

Nordisk råd

Danskenes nye litterære kanon er del av en for­svars­plan.

Kommentar

Hvorfor gidder Sophie Elise å bruke tida si på Jon Fosse-lesere?