Roman

Avsendar og mottakar

Anne Berest skriv eksistensielt og underhaldande om tyngda i jødisk historie.

FORTID: Eit postkort med bilete av Garnier-operaen i Paris står i sentrum for Anne Berests historiske autofiksjonsroman. FOTO: JULIEN MIGNOT, THE NEW YORK TIMES/NTBFORTID: Eit postkort med bilete av Garnier-operaen i Paris står i sentrum for Anne Berests historiske autofiksjonsroman. FOTO: JULIEN MIGNOT, THE NEW YORK TIMES/NTB
Roman

Anne Berest

Postkortet

Omsett av Henninge M. Solberg

Gyldendal 2025, 448 sider

Familiehistoria til Anne Berest byrjar som ein russisk roman, med eit mylder av namn og ei krunglete kjærleikshistorie. I mellomkrigstida reiser dei jødiske oldeforeldra hennar frå Russland via Latvia og Palestina til Paris, i flukt frå tiltakande jødehat, først med eit, så to, til slutt tre barn på slep. For Emma og Efraim, og for barna Noémie og Jacques, enda ikkje livsferda i Paris, men i Auschwitz i 1942, og berre eldstejenta Myriam, som blir mormora til Anne, slepp med sorga og skrekken. Det er ei sorg som forplantar seg og ein skrekk som ikkje slepper taket, men sildrar ned gjennom generasjonane.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Bokmagasinet

Verdensarkivet

I søket etter bilder til Bokma­ga­sinet, dukker det opp mange skatter, som kanskje er på siden av saken, men som fortjener å trekkes fram fra de historiske arkivene. Arkivaren presen­terer et utvalg.

Nordisk råd

Kollek­tivet KonstAB byr publikum på oppdatert surrea­lisme.

Kommentar

Norges mest anven­de­lige forfatter.