Roman

Avsendar og mottakar

Anne Berest skriv eksistensielt og underhaldande om tyngda i jødisk historie.

FORTID: Eit postkort med bilete av Garnier-operaen i Paris står i sentrum for Anne Berests historiske autofiksjonsroman. FOTO: JULIEN MIGNOT, THE NEW YORK TIMES/NTBFORTID: Eit postkort med bilete av Garnier-operaen i Paris står i sentrum for Anne Berests historiske autofiksjonsroman. FOTO: JULIEN MIGNOT, THE NEW YORK TIMES/NTB

Anne Berest

Postkortet

Omsett av Henninge M. Solberg

Gyldendal 2025, 448 sider

Familiehistoria til Anne Berest byrjar som ein russisk roman, med eit mylder av namn og ei krunglete kjærleikshistorie. I mellomkrigstida reiser dei jødiske oldeforeldra hennar frå Russland via Latvia og Palestina til Paris, i flukt frå tiltakande jødehat, først med eit, så to, til slutt tre barn på slep. For Emma og Efraim, og for barna Noémie og Jacques, enda ikkje livsferda i Paris, men i Auschwitz i 1942, og berre eldstejenta Myriam, som blir mormora til Anne, slepp med sorga og skrekken. Det er ei sorg som forplantar seg og ein skrekk som ikkje slepper taket, men sildrar ned gjennom generasjonane.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Bokmagasinet

Kommentar

Vitsen med bokan­mel­delser er ikke å få folk til å lese.

Nordisk råd

I to tiår hadde Island en fjern­syns­fri dag i uka. Nå er holdningen til ny teknologi en annen.

Intervju

Frihets­be­grepet har lange røtter, hevder Quentin Skinner. Han minner om at det fantes frihet før libe­ra­lismen.