Medier

Amedia på topp i bildeserie-trend

Av de 20 avisene som publiserer flest bildeserier, eies 19 av Amedia. Å si at de erstatter annen kulturdekning blir for enkelt, mener nyhetsdirektøren.

Bra med fjes: Nyhetsdirektør i Amedia Markus Rask Jensen mener økt bruk av bildeserier er uproblematisk. – Det er ikke en hemmelighet at dette er godt stoff, sier han. Foto: Rikke Løe HovdalBra med fjes: Nyhetsdirektør i Amedia Markus Rask Jensen mener økt bruk av bildeserier er uproblematisk. – Det er ikke en hemmelighet at dette er godt stoff, sier han. Foto: Rikke Løe Hovdal

– Det er en klassisk måte å dekke en folkeansamling, og det er ikke en hemmelighet at dette er godt stoff.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Den britiske stats­ministeren går ut mot Øya-aktuelle artister. Det advarer jurist mot

Kulturtirsdag

Gjennom fire tiår har Mette Lilletvedt vevd bilder i det stille i landets periferi. I sommer stiger livsverket frem i Kris­tian­sand Kunsthall.

Medier

Mediene tapte 332 millioner kroner i annonse­inn­tekter i fjor. Nå ber fagfor­enings­leder Steffen Handal om en ny medie­po­litisk kurs.