Medier

Vurderer omstridt beta­lings­løsning

Mediekonsernet Schibsted vurderer å la brukerne betale for å unngå målrettet reklame. Det Kan skape digitale klasseskiller, sier Forbrukerrådet.

GÅR NYE VEIER: Schibsted-direktør Siv Juvik Tveitnes vurderer å innføre en løsning hvor leserne av VG og Aftenposten må betale for å unngå målrettet markedsføring. FOTO: Tom Henning BratlieGÅR NYE VEIER: Schibsted-direktør Siv Juvik Tveitnes vurderer å innføre en løsning hvor leserne av VG og Aftenposten må betale for å unngå målrettet markedsføring. FOTO: Tom Henning Bratlie

Den norske mediekonsernet Schibsted vurderer nå å teste ut nye finansieringsmodeller for sin journalistikk. De ønsker å prøve ut en ordning hvor leserne av nettaviser som Aftenposten og VG må betale for å slippe at brukerdataene deres blir brukt til målrettet markedsføring.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kommentar

Ikkje sidan Liv Ullmann har ein norsk skode­spe­lar hatt så store roller i så mange inter­na­sjo­nale storfilmar.

Medier

Hans Rustad bør eksklu­deres fra Redak­tør­for­eningen, mener Filter-redaktør Harald Klungtveit. Andre redaktører er skeptiske.

Kulturtirsdag

Snart er det sommer­ferie. Det gjenopp­li­vede reise­ma­ga­sinet Holiday anbefaler den sveitsiske pengebyen Zürich som årets mål.