Innspill

Kjerneprat

Om hundre år er det ikke sikkert vi dør en gang.

Mens innbyggerne i den tyske byen Grohnde kan puste letta ut for at byens atomkraftverk endelig ble stengt på nyttårsaften, har debatten om kjernekraft igjen blussa opp i Norge. I Klassekampen 6. januar sier Steffen Oliver Sæle, sivilingeniør og medlem i organisasjonen Klimavenner for kjernekraft, at avfallet fra kjernekraft ikke er et stort problem, for «avfallet er radioaktivt, men det innebærer altså at det blir mindre farlig etter hvert som tida går. Etter hundre år er det mindre farlig enn bly».

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Ved veis ende

Etter­ret­nings­ve­te­ranen Trond Johansen er død.

Vm i fotball

Vikinger, mål og svette klemmer i en ensom tid.

Kommentar

Stats­mi­nister Jonas Gahr Støre (Ap) bryr seg ikke om noen nederlag i Stortinget. Regje­ringen sitter derfor trygt i tre år til.