Medier

Aviskon­ser­nene eser ut

Stadig flere aviser overtas av de tre største mediekonsernene i Norge. Snart kan det bli stopp for nye oppkjøp:

URO: Både Freddy André Øvstegård i SV og Trond Giske i Arbeiderpartiet er bekymret for at økt eierkonsentrasjon kan svekke mediemangfoldet. Fartein RudjordURO: Både Freddy André Øvstegård i SV og Trond Giske i Arbeiderpartiet er bekymret for at økt eierkonsentrasjon kan svekke mediemangfoldet. Fartein Rudjord

Tre firedeler av det samlede avisopplaget i Norge er nå kontrollert av enten Amedia, Schibsted eller Polaris Media, viser tall fra informasjonssentralen Medienorge.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kulturuka

Sosiale medier er en moshpit av reklame, desin­for­masjon og dritts­len­ging. Hvorfor blir vi?

Akademia

Regje­ringen vil kutte støtta til norsk­undervisning ved uten­lands­ke univer­si­teter. – Ufor­ståe­lig, sier sende­lektor.

Statsbudsjettet

Danser Ole Kristian Tangen har fast jobb mellom frilans­opp­dra­gene. Nå kan dette sikker­hets­nettet forsvinne.