Medier

Comeback på hvitt papir

Mens andre medier kutter papirutgaver, velger Filter Nyheter, Journalisten og Altså å satse på trykte magasiner:

TRE PÅ TREVIRKE: Koronakrisa betyr mer skjermtid for mange. Da kan et papirmagasin være en fin avveksling, tror redaktørene Harald S. Klungtveit (Filter), Ida Eliassen-Coker (Altså) og Roger Aarli-Grøndalen (Journalisten). Foto: Tom Henning BratlieTRE PÅ TREVIRKE: Koronakrisa betyr mer skjermtid for mange. Da kan et papirmagasin være en fin avveksling, tror redaktørene Harald S. Klungtveit (Filter), Ida Eliassen-Coker (Altså) og Roger Aarli-Grøndalen (Journalisten). Foto: Tom Henning Bratlie

Lukta av nytrykket magasin er tilbake i norske redaksjoner. Mens flere lokalaviser melder om kutt i antall papirutgaver, ser man en ny interesse for papir i andre deler av mediebransjen.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kommentar

Det er ikke bare musikkri­tikken som er blitt servil. Det er hele bransjen.

Musikk

Arild Rønsen og flere andre kriti­ker­ve­te­raner savner den frekke musikk­an­mel­deren

Medier

Chat GPT klarer å gjengi innhold bak beta­lingsmur. Det bekymrer DN-redaktør Magnus Aabech, som nå maner til samarbeid mellom mediene.