Medier

– Skor seg på Aftenposten

Kjøper Equinor seg troverdighet og seriøsitet i klimaspørsmålet med sitt annonsesamarbeid med Aftenposten?

UVANLIG: Aftenpostens «Forklart»-podkast er mer enn en vanlig utstillingsplass for annonser, hevder reklameekspert. Her har noen skrevet på en reklameplakat for det omstridte podkast-samarbeidet mellom Equinor og Aftenposten. Christopher OlssønUVANLIG: Aftenpostens «Forklart»-podkast er mer enn en vanlig utstillingsplass for annonser, hevder reklameekspert. Her har noen skrevet på en reklameplakat for det omstridte podkast-samarbeidet mellom Equinor og Aftenposten. Christopher Olssøn

Hva tjener egentlig Equinor på å bruke logoen, plattformen og utseendet til Aftenpostens «Forklart»-podkast i sin nyeste reklamekampanje? Og hva får olje- og gasselskapet ut av at Aftenposten Event hjelper dem å arrangere «dialogmøter» om klimakrisa i norske storbyer?

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

Kommentar

Filmfes­ti­valen i Cannes rullar ut løparen, og igjen er Joachim Trier i hovud­kon­kur­ransen.

Kulturtirsdag

100 år etter at Ian Hamilton Finlay ble født, står Skottlands viktigste kunstverk igjen etter ham: hagen Little Sparta, med sine ord, skulpturer og stemninger.

Bøker

Omset­ningen av engelsk­språk­lige bøker er i kraftig vekst. Ark vil offent­lig­gjøre salgs­tal­lene, mens Norli sier nei.