Moden retur: Tracey Thorn innledet musikk-karrieren for snart førti år siden, og mener popen i dag er mer inkluderende.

Andre stemmer, andre rom

ALT ANNET ENN Å GJENTA: Da Tracey Thorne og produsent Ewan Pearson innledet arbeidet med ferske «Record», ville hun utforske andre sider av den elektroniske dansemusikken, med synther og trommeprogrammeringer som kan minne om Pet Shop Boys og New Order. Band som ble sett på som rake motsetningen til de varme, akustiske skivene hun selv lagde på samme tid. FOTO: EDWARD BISHOP

– Det større overblikket kommer først inn senere, når andre oppsummerer det du har gjort, og ser det fra avstand. «Ah, her etablerte dere en forbindelse mellom disse sjangrene, dette var et statement om forbindelsene mellom klassisk låtskriving og dansemusikk.» Så tenker du selv gjennom det, og … det er på en måte sant, samtidig forsøkte vi bare å lage a great record, resonnerer Tracey Thorn seg frem til over telefonen, en formiddag forrige uke.

Musikkmagasinet