Lastebilene kom med kokos fra bryggene, kjørte opp gjennom Grünerløkka og Torshov til Lilleborg Fabriker ved Akerselva, der ble den feite kokosen kokt og omdannet til såpe. Og akkurat som i Arne Skoens debutfilm «Gategutter», sto vi i portrommene og – idet bilen passerte med sine sekker åpent i en haug på planet – så var det å komme seg opp for å skjære et hull i en av sekkene og stappe kokos inn under genseren og løpe vekk i full fart, med en bannende sjåfør i hælene.
Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Moden retur: Tracey Thorn innledet musikk-karrieren for snart førti år siden, og mener popen i dag er mer inkluderende.
Andre stemmer, andre rom
Intervju
En av nittitallets største stemmer er tilbake. I ny innpakning, men med karakteristisk personlig-politisk sideblikk.
– Det større overblikket kommer først inn senere, når andre oppsummerer det du har gjort, og ser det fra avstand. «Ah, her etablerte dere en forbindelse mellom disse sjangrene, dette var et statement om forbindelsene mellom klassisk låtskriving og dansemusikk.» Så tenker du selv gjennom det, og … det er på en måte sant, samtidig forsøkte vi bare å lage a great record, resonnerer Tracey Thorn seg frem til over telefonen, en formiddag forrige uke.