Mugne brød, mekaniske malerier og betongklosser. I dag åpner utstillingen «Stille revolt: Norsk prosess- og konseptkunst» på Museet for samtidskunst:

Rusk og rask i museet

PROBLEMATISERER KOMPOSISJON: Gerd Tinglums «Subjektivt-Objektivt» (1977–79) reproduseres i utstillingen. Det tar for seg forholdet mellom subjektiv og objektiv komposisjon, og er et tydelig eksempel på norsk konseptkunst på 1970- og 80-tallet. Foto: Nasjonalmuseet

Norsk konsept- og prosesskunst var ikke så fraværende på 1970- og 80-tallet som først antatt.

«Rusk og rask som kalles kunst» og «En ansamling filler og bein» lød anmeldelsene av utstillingen «Bellevue, Bellevue» på Oslo kunstforening i 1972. Utstillingen viste noen av de tidligste eksemplene på konseptkunst i Norge, signert Bård Breivik og Gerhard Stoltz.

Kunst