Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Skattekommisjonen

Går mot megakutt i Kommune-Norge

Kommunene går 3 milliarder kroner i minus om skattekommisjonens kutt i formueskatten går gjennom. Fullstendig galskap, mener Rødt-lederen.

Urolig: Partileder i Rødt Marie Sneve Martinussen mener kutt i formueskatt vil gå negtativt utover folk flest. Foto: Synne Folstad Moen

I dag får norske kommuner over ti milliarder kroner i inntekter fra formuesskatten. Om Jens Stoltenbergs skattekommisjon får det som den vil, blir det kraftige kutt i kommuneøkonomien. Kommisjonen er enig om kutt fra dagens formuesskatt på 1,1 prosent til 0,25 prosent maksimalt, ifølge flere lekkasjer.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen