Momentum 11 ble biennalens mest høylytte kunstneriske drama så langt.
Kåre Bulie
STORMENS ØYE: Det var stille ved Galleri F 15 utenfor Moss mandag 14. juni i år. Biennalen som skulle åpnet lørdagen før, var utsatt på grunn av en konflikt med kuratoren. FOTO: TOM HENNING BRATLIE Foto: Tom Henning Bratlie
En soldag i sommer satt jeg i en elegant trappepaviljong i det frodige landskapet på Jeløya og så kunstneren Daisuke Kosugis Samuel Beckett-siterende film «All that goes before forget». Både de levende bildene og arkitekturen som huset dem, var del av årets Momentum-biennale, den ellevte i rekken.
TIDLAUST: Scenene i denne dokumentaren er komponerte og fargekoordinerte som kunsttablå, og menneska ser ut som dei kunne vore henta frå renessansen. FOTO: SELMER MEDIA
(The Truffle Hunters, Italia, 2021)
Regi, manus og foto: Michael Dweck og Gregory Kershaw.
Med: Trøffeljegerar, trøffelhundar og trøffelseljarar i Piemonte.
Sjanger: Dokumentar.
Lengde: 1 t. 24 min.
Vist på: Kino.
Få mil søraust for Torino ligg landkommunen San Damiano d’Asti. Namnet smakar av vin, og ganske rett. Dette er midt i Piemonte, og vinrankane veks på geledd i bratte terrassebruk. San Damiano er likevel i første rekkje kjent for det som veks nedi jorda, i den ulendte og på vinteren gjørmete skogen: den kvite Alba-trøffelen. Ein delikatesse folk i distriktet har «jakta» på i uminnelege tider – i lag med dei spesialtrente hundane sine. Hundar som et på herrens bord og jamvel blir velsigna ved altarringen i katedralen. Trøffeljakt er mykje meir enn matauk og attåtnæring. Ikkje ein gong gode moltemyrer i Finnmark er slike familieløyndommar, eller regulert av så mange uskrivne normer og sosiale sanksjonar som trøffelplassane i Piemonte.