Det er fint å komme seg ut av Oslogryta av og til for å hilse på familie – og for å bli radikalisert av hvor elendig togtilbudet er med en gang du skal nord for Trondheim. Ikke bare er prisen på strekningen Trondheim–Steinkjer til å få tårer i øynene av, men det har siden i fjor – da både E6 og jernbanetrasé raste ut i vannet utenfor Levanger – vært buss for tog, slik at alle passasjerer har måttet bytte transportmidler to ganger på den relativt beskjedne strekningen mellom Trøndelags to fylkeshovedsteder.
Du må være abonnent for å lese denne artikkelen
Allerede abonnent? Logg inn


