Essay

Etterliv

Anjet Daanje meskar seg med mytane rundt Emily Brontë og systrene hennar.

KUNSTNARSJELER: Branwell Brontë måla seg sjølv saman med dei tre systrene sine, Anne, Emily og Charlotte, før han fjerna seg sjølv frå måleriet igjen, truleg i 1834. FOTO: WIKIMEDIA COMMONSKUNSTNARSJELER: Branwell Brontë måla seg sjølv saman med dei tre systrene sine, Anne, Emily og Charlotte, før han fjerna seg sjølv frå måleriet igjen, truleg i 1834. FOTO: WIKIMEDIA COMMONS

Kaffikoppen eg nett har tatt ein slurk av idet eg byrjar på denne teksten, set eg frå meg på ei drikkebrikke med ei teikning av dei tre Brontë-systrene på – Charlotte, Emily, Anne. Eg slår meg sjeldan laus i museumsbutikkar, men held meg som regel høfleg til å kjøpe ein penn og eit postkort på veg ut. Då eg for nokre år sidan var oppe i heiene i Haworth, den vesle landsbyen i Yorkshire der Brontë-systrene vaks opp og levde mesteparten av sine korte liv, blei eg likevel riven med og kjøpte både ein bunke postkort og denne ikkje særleg sofistikerte brikka – ein av utruleg mange Brontë-ting som var til sals i museet på den gamle prestegarden der, og rundt omkring i heile landsbyen, som sjølv utanfor sesong, i iskald novembervind, aula av meir eller mindre litterært interesserte turistar.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Bokmagasinet

Kommentar

For Gazas innbyggere er det å smile en aktiv motstands­hand­ling.

Essay

I Michael Connellys nye retts­sals­drama er det kunstig intel­ligens som er skurken.

Essay

Tore Skeie skriver historie ovenfra, men med mesterlige skild­rin­ger på bakkeplan.