Medier

NTB tjente 13 millioner på ulovlig bildebruk

NTB skriver ut straffegebyrer for flere millioner i året. Kommersiell direktør Joakim Nilsson nekter for at det er en forretningsmodell.

TAP ELLER VINN: Joakim Nilsson, kommersiell direktør i NTB, sier at byrået taper mer enn de tjener på at bildene deres brukes uten tillatelse. Foto: Tor Richardsen, NTBTAP ELLER VINN: Joakim Nilsson, kommersiell direktør i NTB, sier at byrået taper mer enn de tjener på at bildene deres brukes uten tillatelse. Foto: Tor Richardsen, NTB

Publiserer du en skjermdump på Facebook av en avisartikkel som er illustrert med et NTB-bilde, risikerer du å måtte betale inntil 5000 kroner.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Film

Disse kino­perlene bør du få med deg i sommer

Bøker

Storfor­la­gene har fått ni bøker avslått så langt i år. Det er på tide med en ny diskusjon om innkjøps­ord­nin­gene, mener forlegger John Erik Riley.

Museum

Oslo-byrådet ville legge ned Skole­mu­seet i Møllergata for å spare penger. Nå er det klart at museet blir bevart.