Valg 2025

Norske partier betaler millioner til Meta

Norske partier har brukt 5,4 millioner kroner på reklame på Facebook og Instagram de siste 90 dagene. Arbeiderpartiet har brukt mest.

Bruker mye: Arbeiderpartiet er det partiet som har brukt mest penger på Facebook- og Instagram-annonser de siste 90 dagene. Her blir partileder Jonas Gahr Støre filmet av en av partiets innholdsprodusenter på valgkampturné i Trøndelag. Foto: Synne Folstad MoenBruker mye: Arbeiderpartiet er det partiet som har brukt mest penger på Facebook- og Instagram-annonser de siste 90 dagene. Her blir partileder Jonas Gahr Støre filmet av en av partiets innholdsprodusenter på valgkampturné i Trøndelag. Foto: Synne Folstad Moen

«Det er ingen som kan forstå at leverpostei skal bli 80 prosent dyrere,» sier Jonas Gahr Støre i en seks sekunders lang videosnutt som er sett av mer enn 35.000 personer på Facebook og Instagram de siste to døgnene.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Innenriks

Arbeidsliv

Flere store kjeder er med på regje­ringens avtale for å få unge i arbeid.

Gaza-krigen

FN-systemet har flere ganger advart det norske Oljefondet om ameri­kanske Oshkosh. Oljefondet har det siste halvåret kjøpt aksjer verdt nær 120 millioner kroner.

Gaza-krigen

Krigs­for­bry­tere har fritt leide inn i Norge, ifølge jusspro­fessor Terje Einarsen.