Valgkamp

Partiene bruker millioner på å annonsere på sosiale medier

Siden april har stortingspartiene sendt nesten to millioner kroner til Mark Zuckerberg. Ap, Høyre og Frp nekter å si hvor mye de skal bruke på sosiale medier under valgkampen.

Kjemper om velgere: Valgnatta i 2023 møttes partilederne til debatt på Stortinget. I år skal partiene kjempe om velgerne igjen, og flere bruker allerede store summer på annonser i sosiale medier. Foto: Christopher OlssønKjemper om velgere: Valgnatta i 2023 møttes partilederne til debatt på Stortinget. I år skal partiene kjempe om velgerne igjen, og flere bruker allerede store summer på annonser i sosiale medier. Foto: Christopher Olssøn

En rekke stortingspartier har gått ut mot tek-gigantene og ønsket å begrense makta deres. Likevel bruker partiene hundretusener av kroner på å annonsere på Facebook og Instagram.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Den britiske stats­ministeren går ut mot Øya-aktuelle artister. Det advarer jurist mot

Kulturtirsdag

Gjennom fire tiår har Mette Lilletvedt vevd bilder i det stille i landets periferi. I sommer stiger livsverket frem i Kris­tian­sand Kunsthall.

Medier

Mediene tapte 332 millioner kroner i annonse­inn­tekter i fjor. Nå ber fagfor­enings­leder Steffen Handal om en ny medie­po­litisk kurs.