Valgkamp

Partiene bruker millioner på å annonsere på sosiale medier

Siden april har stortingspartiene sendt nesten to millioner kroner til Mark Zuckerberg. Ap, Høyre og Frp nekter å si hvor mye de skal bruke på sosiale medier under valgkampen.

Kjemper om velgere: Valgnatta i 2023 møttes partilederne til debatt på Stortinget. I år skal partiene kjempe om velgerne igjen, og flere bruker allerede store summer på annonser i sosiale medier. Foto: Christopher OlssønKjemper om velgere: Valgnatta i 2023 møttes partilederne til debatt på Stortinget. I år skal partiene kjempe om velgerne igjen, og flere bruker allerede store summer på annonser i sosiale medier. Foto: Christopher Olssøn

En rekke stortingspartier har gått ut mot tek-gigantene og ønsket å begrense makta deres. Likevel bruker partiene hundretusener av kroner på å annonsere på Facebook og Instagram.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kulturminner

Senter­par­tiet mener norske kultur­minner blir nedprio­ritert til fordel for klima- og miljø­for­mål. Nå vil de flytte forvalt­ningen av kultur­arven til Kultur­de­par­te­mentet.

Kulturuka

Litte­ra­turen har sluttet å være masse­kul­tur. Kanskje fordi vi tar på den med silke­hans­ker.

Film

Trier eller Haugerud? Vi har tvunget norske kulturfolk til å velge side.