Arbeidsliv

NHO vil helst dele ut mer lønn lokalt

Hvor mye av lønna som skal fastsettes i sentralt, kan bli et stridstema i årets oppgjør.

Forberedt: Sjeføkonom Øystein Dørum i NHO mener størsteparten av den ventede lønnsveksten må spres i lokale oppgjør. Foto: Tom Henning BratlieForberedt: Sjeføkonom Øystein Dørum i NHO mener størsteparten av den ventede lønnsveksten må spres i lokale oppgjør. Foto: Tom Henning Bratlie

På representantskapsmøtet i Oslo i morgen vedtar LO sin lønnspolitikk for det kommende lønnsoppgjøret. Men det er allerede kjent at LO kommer til å sikte mot at norske arbeidere skal få økt kjøpekraft etter årets oppgjør – altså reallønnsvekst.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Politikk

Skattekommisjonen

Christen Sveaas kan få 29 millioner igjen: Så mye sparer de rike

Skattekommisjonen

Raser mot Stolten­bergs kommisjon: – Ikke de rike det er synd på

Skattekommisjonen

Unge Høyre advarer mot skatte­deal