Midt i musikkenIntervju

Harpe diem!

Musikalsk matriark Tone Hulbækmo er aktuell med tidenes første album der den norske folkeharpa står solo i sentrum.

STRENGELEIK: Tone Hulbækmo med en av sine rekonstruerte norske folkeharper. Foto: Ingrid Eide/IngrafoSTRENGELEIK: Tone Hulbækmo med en av sine rekonstruerte norske folkeharper. Foto: Ingrid Eide/Ingrafo

Hei, Tone Hulbækmo! I dag kommer albumet «Harpedåm» ut. Du har gitt ut plater siden 1983, og har lenge stått i spissen for å gjenopplive norsk folkeharpetradisjon. Likevel er dette din første utgivelse med solo harpespill. Hvorfor tok det så lang tid?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Samlealbum

Er det goth nok?

Ny, ambisiøs samleplate med «goth divas» er for mye og for lite på en gang.

Album

Hipt liv

Ata Kak tar med en singulær hiplife-klassiker til «Karpe World».

Essay

Skam deg, gutt

Barry Walters nye bok tar et nødvendig dypdykk i den skeive musikkhistorien.