Medier

Medieforsker tviler på Amedias strategi

Amedia har kjøpt seg opp i Danmark. Medieforsker Aske Kammer tror ikke konsernets modell vil fungere der.

HEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTBHEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTB

Amedia har støvsugd det norske mediemarkedet de siste ti årene: Fra 2014 til 2024 har konsernet gått fra å eie 63 til 103 aviser og nettsteder i Norge.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

Påske

Mens noen drar til hytta med bilen full av årgangsvin, sitter andre igjen i en trang blokk­lei­lighet. Er påska vår mest klasse­del­te høytid?

Akademia

Harvard-uni­ver­si­tetet slår tilbake mot Trump. Flere insti­tu­sjoner vil følge etter, tror lederen i Scholars at Risk Norge.

Kommentar

To KI-modeller mener de har løsningen på Natio­nal­thea­ter-floka. Vi gjør klokt i ikke å lytte til dem.