Medier

Medieforsker tviler på Amedias strategi

Amedia har kjøpt seg opp i Danmark. Medieforsker Aske Kammer tror ikke konsernets modell vil fungere der.

HEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTBHEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTB

Amedia har støvsugd det norske mediemarkedet de siste ti årene: Fra 2014 til 2024 har konsernet gått fra å eie 63 til 103 aviser og nettsteder i Norge.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kommentar

Det er ikke bare musikkri­tikken som er blitt servil. Det er hele bransjen.

Musikk

Arild Rønsen og flere andre kriti­ker­ve­te­raner savner den frekke musikk­an­mel­deren

Medier

Chat GPT klarer å gjengi innhold bak beta­lingsmur. Det bekymrer DN-redaktør Magnus Aabech, som nå maner til samarbeid mellom mediene.