Medier

Medieforsker tviler på Amedias strategi

Amedia har kjøpt seg opp i Danmark. Medieforsker Aske Kammer tror ikke konsernets modell vil fungere der.

HEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTBHEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTB

Amedia har støvsugd det norske mediemarkedet de siste ti årene: Fra 2014 til 2024 har konsernet gått fra å eie 63 til 103 aviser og nettsteder i Norge.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Den britiske stats­ministeren går ut mot Øya-aktuelle artister. Det advarer jurist mot

Kulturtirsdag

Gjennom fire tiår har Mette Lilletvedt vevd bilder i det stille i landets periferi. I sommer stiger livsverket frem i Kris­tian­sand Kunsthall.

Medier

Mediene tapte 332 millioner kroner i annonse­inn­tekter i fjor. Nå ber fagfor­enings­leder Steffen Handal om en ny medie­po­litisk kurs.