Medier

Medieforsker tviler på Amedias strategi

Amedia har kjøpt seg opp i Danmark. Medieforsker Aske Kammer tror ikke konsernets modell vil fungere der.

HEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTBHEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTB

Amedia har støvsugd det norske mediemarkedet de siste ti årene: Fra 2014 til 2024 har konsernet gått fra å eie 63 til 103 aviser og nettsteder i Norge.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kommentar

Støtte til eit Israel som drep journa­listar, er kravet for å sleppa til i ameri­kanske, liberale media.

Musikk

Mener NRK kan bli bedre: – Blime står for en musikalsk for­flat­ning

Bøker

Menns historier er under­re­pre­sentert i fiksjonen, ifølge britiske Jude Cook. – Jeg bekymrer meg for at min åtte år gamle sønn ikke vil ha noen litterære helter.