Medier

Medieforsker tviler på Amedias strategi

Amedia har kjøpt seg opp i Danmark. Medieforsker Aske Kammer tror ikke konsernets modell vil fungere der.

HEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTBHEMMELIGHETSFULL: Amedia har nettopp overtatt fire danske aviser, men konsernsjef Anders Opdahl vil ikke si hva slags planer han har for danskene. Foto: Alf Simensen / NTB

Amedia har støvsugd det norske mediemarkedet de siste ti årene: Fra 2014 til 2024 har konsernet gått fra å eie 63 til 103 aviser og nettsteder i Norge.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kulturtirsdag

Bak det nye museet for sam­tids­kunst i hjertet av Warszawa finnes en komplisert historie om politikk og krig, arkitektur og byut­vik­ling.

Kunst

Lubna Jaffery (Ap) forventer at museer «evner å svare for sine valg»

Bøker

Nordmannen føyer seg inn i rekka av forfattere som har forlatt Norstedts.