Anmeldelse

Bro vil til Nashville

Post Malone «går country» med feil folk og på feil måte.

Album

Post Malone

F-1 Trillion

Album

Mercury/Republic/Universal

Hvorfor? Det er et betimelig spørsmål, uten at det er sjangervalget som er problemet med rapper og rockstar Post Malones første countryalbum. Denne Dallas-cowboyen har nemlig alltid vært litt landlig, eller bondsk. Men hvorfor vil han countrydebutere på denne måten, ved å drukne seg sjøl og overlate rampelyset til Nashville-navn av ymse kvalitet, på et album som er minst dobbelt så langt som det burde være?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Festivalrapport

Under press

Alt Dimitrij Sjostakovitsj skapte, må sees som en dans med det sovjetiske regimet, skriver Magnus Andersson.

Kommentar

Savnet: protest

Av alle vonde ting å se på, ligger synet av statsledere som smisker seg opp til Trump på pressekonferanser, veldig høyt oppe. Sjølv om det er aldri så strategisk å ikke såre Trumps krystallskjøre ego, skriker primaldyret i meg: Ta igjen! Pirk ham i brunkremen! Dra ham i hentesveisen! Men det kommer jo ingen politikere til å gjøre. Og da – kan man tenke – bør det finnes noen andre som tør å si fra. For eksempel store, amerikanske artister, som har et enormt publikum og ditto stor påvirkningsmakt. Men da må man leite med lupe. Hvor er de? Hvorfor er de så stille mens ytringsfriheten, klimapolitikken, helsesektoren, utdanningssystemet, kulturlivet, demokratiet, sivilisasjonen deres blir kjørt i grøften? Det fins et par hederlige unntak.

Intervju

En kjempe takker av

Grete Pedersen tar farvel med Det norske solistkor – og begynner ved Yale University.