Velferd

Flere på jobb gjør barnehagene bedre

Forsøk med økt bemanning i Oslo-barnehager har gitt positive resultater. SVs Sunniva Holmås Eidsvoll mener det bør bli den neste, store velferdsreformen.

Først SV, så Norge: Sunniva Holmås Eidsvoll mener økt barnehagebemanning bør bli en hovedprioritet i nytt partiprogram. Deretter bør det bli Norges neste, store velferdsreform, mener hun. Her fra Oslo rådhus ved en tidligere anledning. Foto: Skjalg Bøhmer VoldFørst SV, så Norge: Sunniva Holmås Eidsvoll mener økt barnehagebemanning bør bli en hovedprioritet i nytt partiprogram. Deretter bør det bli Norges neste, store velferdsreform, mener hun. Her fra Oslo rådhus ved en tidligere anledning. Foto: Skjalg Bøhmer Vold

Økt grunnbemanning i barnehager gjør hverdagen bedre for ansatte og barn. Det følger av en ny rapport fra forskningsorganisasjonen Fafo, som har evaluert to forsøksordninger i Oslo kommune.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Innenriks

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.

Fagbevegelsen

Venstre­sida dominerer i LO: – Rødt og SV treffer arbeidere mer

Arbeidsliv

Fagfor­bundet og LO mener kommune­an­satte har rett til sykepenger selv om arbeids­giver eller Nav er uenig. Nå tar de saken til Arbeids­retten.