Melding

Sommaren med Inga

Didier Blonde trakkar opp spora etter Cora Sandel i Paris – og etter ein ung manns reise til Oslo i 1980-åra.

Nostalgi: Cora Sandel (eigentleg Sara ­Fabricius) budde i Paris frå 1906 til 1921. Foto: Nasjonalbiblioteket/Wikimedia CommonsNostalgi: Cora Sandel (eigentleg Sara ­Fabricius) budde i Paris frå 1906 til 1921. Foto: Nasjonalbiblioteket/Wikimedia Commons
Roman

Didier Blonde

Oslo, de mémoire

Roman

Éditions Gallimard 2024, 152 sider

Som innflyttar til hovudstaden har eg ein kjernesunn grunnskepsis til motstandslaus Oslo-romantikk, som det så lett flyt over av – særleg på film og tv og i bøkene til første-, andre- og stundom tredjebokforfattarar. Bøker som skamlaust idylliserer eller berre tek for naturgitt kjennskapen og kjærleiken til ymse vegstubbar og grøntareal i Oslo sentrum, har eg fått dosen min og vel så det av. Likevel drog nysgjerrigheita mi meg av uvisse grunnar mot ein roman som kom ut i Frankrike denne våren, Didier Blondes «Oslo, de mémoire» («Oslo, etter minnet»). Kanskje har eg utvikla lokalhistoriske interesser, eller så hadde eg berre ein mistanke om at Oslo-romantikk er lettare å takle når den kjem utanfrå.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Bokmagasinet

Essay

I 1957 ble «Sangen om den røde rubin» forbudt. Hvordan skal en feminist av i dag lese den erotiske boka?

Essay

Peter Beinart tar et oppgjør med den sionis­tiske fortel­lingen han en gang omfavnet.

Månadens poet

Ane Nydal lever i tru på at alt som gjer vondt, vil lindrast, viss det får gro til ein tekst.