Melding

Sommaren med Inga

Didier Blonde trakkar opp spora etter Cora Sandel i Paris – og etter ein ung manns reise til Oslo i 1980-åra.

Nostalgi: Cora Sandel (eigentleg Sara ­Fabricius) budde i Paris frå 1906 til 1921. Foto: Nasjonalbiblioteket/Wikimedia CommonsNostalgi: Cora Sandel (eigentleg Sara ­Fabricius) budde i Paris frå 1906 til 1921. Foto: Nasjonalbiblioteket/Wikimedia Commons

Didier Blonde

Oslo, de mémoire

Roman

Éditions Gallimard 2024, 152 sider

Som innflyttar til hovudstaden har eg ein kjernesunn grunnskepsis til motstandslaus Oslo-romantikk, som det så lett flyt over av – særleg på film og tv og i bøkene til første-, andre- og stundom tredjebokforfattarar. Bøker som skamlaust idylliserer eller berre tek for naturgitt kjennskapen og kjærleiken til ymse vegstubbar og grøntareal i Oslo sentrum, har eg fått dosen min og vel så det av. Likevel drog nysgjerrigheita mi meg av uvisse grunnar mot ein roman som kom ut i Frankrike denne våren, Didier Blondes «Oslo, de mémoire» («Oslo, etter minnet»). Kanskje har eg utvikla lokalhistoriske interesser, eller så hadde eg berre ein mistanke om at Oslo-romantikk er lettare å takle når den kjem utanfrå.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Bokmagasinet

Kommentar

Vitsen med bokan­mel­delser er ikke å få folk til å lese.

Nordisk råd

I to tiår hadde Island en fjern­syns­fri dag i uka. Nå er holdningen til ny teknologi en annen.

Intervju

Frihets­be­grepet har lange røtter, hevder Quentin Skinner. Han minner om at det fantes frihet før libe­ra­lismen.