Melding

Søvn­gjen­ga­rane tek makta

Ein av Kinas mest omstridde forfattarar har skrive ein allegori med politisk og filosofisk pondus.

Skrekk og poesi: Handlinga i Yan Liankes roman finner stad i ein lovlaus fjelllandsby i Kina. Foto: Thomas Karlsson, NTB ScanpixSkrekk og poesi: Handlinga i Yan Liankes roman finner stad i ein lovlaus fjelllandsby i Kina. Foto: Thomas Karlsson, NTB Scanpix

Yan Lianke

Dagen da solen døde

Roman

Omsett av Eilif Nordheim

Cappelen Damm 2024, 302 sider

I norsk samtidslitteratur er allegorien ein sjeldan fugl (sagt med ein metafor!). Korleis det står til med allegorisjangeren på verdsbasis tør eg ikkje meine noko bastant om, men det er noko både tidlaust og ambisiøst i ei slik form. «Dagen da solen døde» av kinesiske Yan Lianke er ein roman ein kan lese allegorisk, det vil seie at heile forteljinga fungerer som eit bilete med ein bodskap. Lianke sjølv kallar stilen «åndeleg realisme». Når han ifølgje forlaget har blitt ein av Kinas mest omstridde og sensurerte forfattarar, er det nok fordi ein slik poetisk utvida realisme kan romme samfunnskritiske impulsar.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Bokmagasinet

Essay

På en reise til László Kraszna­hor­kais fødeby Gyula ble magien brutt. Først nå forstår jeg hvorfor.

Kommentar

Selv jug og skryt på bar er mer verdt enn kunstig intel­li­gens.

Verdensarkivet

På leting etter bilder til Bokma­ga­sinet, ducker det opp skatter som er på siden av saken, men for gode til ikke å deles. Her presen­teres et utvalg.