Kommentar

Popen på toppen

I skrivende stund er det kun én eneste norsk låt på Spotifys topp ti, og den høres mest av alt ut som russemusikkæraens siste krampetrekning: Bausa & Amaras «Sølvskje». For det kan ikke være særlig tvil om at den helt usedvanlig jævlige russemusikken er på hell i gamle Norge. Og med det har også norskspråklige sanger – med sofistikerte temaer som «Bærum bitches» og «Feite damer» (det er damer, det og) – et svekket grep om hitlistene. Takk gud, hadde jeg nær sagt – hvis jeg trodde på den slags.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Etter­ret­nings­ve­te­ranen Trond Johansen er død.

Vikinger, mål og svette klemmer i en ensom tid.

Stats­mi­nister Jonas Gahr Støre (Ap) bryr seg ikke om noen nederlag i Stortinget. Regje­ringen sitter derfor trygt i tre år til.