Akademia

Forsvarer teoriens inntog

Regjeringen mener profesjonsfagene er blitt for akademiske. Universitets­rektorer er uenige.

TEORI OG PRAKSIS: Regjeringen mener lærerutdanningen og sykepleierstudiene er blitt for akademisert. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad, NTBTEORI OG PRAKSIS: Regjeringen mener lærerutdanningen og sykepleierstudiene er blitt for akademisert. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad, NTB

– Jeg er ikke med på at profesjonsfagene er blitt for akademiske, sier Pia Cecilie Bing-Jonsson, rektor ved Universitetet i Sør-Øst Norge.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Medier

Altinget fikk nok en gang avslag om presse­støt­te

Kulturtirsdag

På hver sin kant av Oslo har to kunstnere plassert verk som hedrer arkitekten Håkon Mjelva (1924–2004).

Utdanning

Et år på folke­høg­skole kan redde liv, sier rektor ved Ringerike folke­høg­skole