I dag

Kveldstankar frå sjukehuset

Nattevakt på Ullevål. Endokarditt, atrieflimmer og covid-19 i akuttmottaket før det blir moglegheit for å legge seg litt nedpå og ta ein kvil. Eg er sliten om dagane. Ikkje fordi eg har det vanskeleg, er sjuk, ikkje har flotte kollegaer, eller ikkje har det trygt og godt på jobb. Men fordi tankane drifter. Til alt det grusomme.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Essay

Blir forfat­teren snart overflødig?

Kronikk

De groteske globale ulikhetene er ikke naturgitt, og nettopp derfor kan myndig­he­tene endre dem.

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.