KOMMENTAR

Latterkick i plysjstolene

Hvorfor blir vi så flirfulle i teatersalen?

FUNNY: Siegfried (Olav Waastad) omfavner Mime (Helene Naustdal Bergsholm) i Nationaltheatrets versjon av «Niebelungens ring». Merk Siegfrieds ironiske kostyme – en tettsittende sykkeltrøye. Foto: Erika HebbertFUNNY: Siegfried (Olav Waastad) omfavner Mime (Helene Naustdal Bergsholm) i Nationaltheatrets versjon av «Niebelungens ring». Merk Siegfrieds ironiske kostyme – en tettsittende sykkeltrøye. Foto: Erika Hebbert

På kino spiser vi popkorn. På konsert klapper vi, plystrer med fingrene og skvalper øl. På diktopplesninger sitter vi musestille og håper at vi ikke glemte å sette mobilen i flymodus. På museum stiller vi oss megetsigende opp foran tilfeldige verk, legger armene i kors og forsøker å pønske ut en intelligent observasjon vi kan dele med sidemannen.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Ytringsfrihet

Fritt Ord har skiftet ut halve staben for å satse inter­na­sjo­nalt. Nå er søknaden om vedtekts­endring avvist av Stiftel­ses­til­synet.

Kommentar

Der ingen skulle tru at det kunne bli for hett.

Kulturuka

Mandag er det 45 år siden John Lennon ble drept. Hvorfor skal vi bry oss om det?