På tampen

Forsakelsens kunst

Sigmund Freud spøker i den nye Wham!-dokumentaren.

CLUB TROPICANA: Andrew Ridgeley og George Michael i 1983. Den ene jentefut, den andre skapskeiv. Foto: NetflixCLUB TROPICANA: Andrew Ridgeley og George Michael i 1983. Den ene jentefut, den andre skapskeiv. Foto: Netflix

Uten hovedpersonen er han ingenting. Solbrun, veltrent, et godlynt sidekick med bleika lugg – men også grunn, åndstom, uten anelse om livets dybder. Nei, vi tenker ikke på Ken i Greta Gerwigs «Barbie», men på bifiguren i en annen pastellfarga sommerflick: Andrew Ridgeley i den nye Netflix-dokumentaren om åttitallsduoen Wham!.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Medier

KI lar deg lese pluss-saker gratis. Og med det er mediekrisa i gang, mener forsker.

Kulturtirsdag

Månedens utgave av magasinet The World of Interiors dyrker litte­ra­turen – og minner med rette om at begrepet også har en fysisk side.

Teater

Fornøyeleg og attkjen­neleg tolking av ein hypokonder som forelskar seg i sin eigen diagnose.