Medier

Fotfølges av egne korre­spon­denter

Norske sportsredaksjoner satser tungt på å rapportere om Erling Braut Haaland. De mener selv at dekningen er helt på sin plass.

Utilgjengelig: Fotballspiller Erling Braut Haaland stiller sjelden opp i mediene. Her gjør norske Viaplay et «intervju» med en pappfigur av stjernespissen før kampen mellom Manchester City og Southampton i oktober i fjor. Foto: James Gill, Getty ImagesUtilgjengelig: Fotballspiller Erling Braut Haaland stiller sjelden opp i mediene. Her gjør norske Viaplay et «intervju» med en pappfigur av stjernespissen før kampen mellom Manchester City og Southampton i oktober i fjor. Foto: James Gill, Getty Images

I løpet av én Premier League-sesong, som varer i omtrent ni måneder, har norske medier skrevet over 16.600 artikler om Erling Braut Haaland. Josimar-redaktør Håvard Melnæs kalte dekningen for «hårreisende» i Klassekampen i går.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kommentar

Det er ikke bare musikkri­tikken som er blitt servil. Det er hele bransjen.

Musikk

Arild Rønsen og flere andre kriti­ker­ve­te­raner savner den frekke musikk­an­mel­deren

Medier

Chat GPT klarer å gjengi innhold bak beta­lingsmur. Det bekymrer DN-redaktør Magnus Aabech, som nå maner til samarbeid mellom mediene.